Monday 21 April 2014

The Confederation of Taxi Spain announced protests and demonstrations nationwide unless the government decides to stop operations in Spain Uber. But services like Uber is a response to the overwhelming need to innovate around the public transport sector in large cities to give more choices, price range and offer more opportunities for people, both drivers and consumers.
Spain, the company technically operates in the country illegally since the current legislation prevents a person from another charge for transport unless it be to share expenses, a measure that is the result of legislation to protect the interests of the taxi union and not to benefit the . consumer or competition create better conditions for those who drive taxis
To understand this last remember how abused the cabbie on the street: between 80 and 200 thousand euros for an operating license, special driving permits, all network abuses there around the process to obtain it (driving schools, DGT), approval of the vehicle and then having to pay three thousand euros for a taxi and up to five thousand euros to get a device to be part of a network of minicabs. Why? The union authorized the sale to a few, which greatly limits the options of creating an oligopoly in the taxi industry.
The result is a vicious cycle that keeps "prisoner" to the driver you need to recover your investment and obviously ends up looking askance at the deregulation. On the other hand we have the guild leaders trying to maintain control at all costs because it is very easy to settle when the money falls on your legs constantly. To make matters worse, the taxi industry is already suffering from a few years ago because the largest cities in the country have some kind of over-population of taxis product of past opulence in Spain and now with the crisis, it costs much more compete.
Uber and other similar services come to break this vicious circle through technological innovation. Throughout history disruptor any service successfully in the market ends up creating nuisances, rejection and resistance by those who were accommodated in the status quo. It's inevitable. Although initially can be annoying, the advantages of the adoption of these models are so great for both drivers and customers, its popularization come sooner rather than later.
Generates also a new opportunity to work for thousands of people, both drivers as those looking for new revenue. Lyft is one of the pioneers in this field, operating in San Francisco and UberPop (the service that has come to Barcelona) was created by the company to compete and to enter new markets without the overhead that represents your premium limousine service. That's why the guild driver manipulates and lies when they say that "100,000 jobs are threatened."
In the taxi industry in Spain urges competition. For irrelevant reasons this item for over a year I used taxis almost every day (particularly in Madrid, but also in Barcelona and Malaga) and it was outrageous the frequency with which he was receiving lousy service as client: maltreatment, abuse , awkward situations and moments of stress. It is so common that abuse by the driver is socially accepted. Now that I have my own car I have to withstand further abuse: constant lane changes without signaling last moment, assaults and even moments of danger thanks to their indiscretions. They do it because they know that if you want a taxi, you have left no other. And as in many other countries, when you are a foreigner, you are more prone to abuse, which have been well documented.
More competition equals a positive transformation because there are forced to continue to attract customers. The taxi industry has to find ways to offer advantages over other services that are cheaper but may not offer the same amenities. They have to find ways to offer customers vastly superior to the current service. They have to find ways to offer more competitive prices and at least equal comfort from the point of view of technology. Hailo MyTaxi and are the first steps in this direction, and eventually helped enough to improve my experience using taxis, but there is more way to go.
Translated from;

No comments:

Post a Comment